Laura Vansweevelt
Web- en reportagejournalist
Web- en reportagejournalist
29 March 2017
Bijgewerkt: 20 September 2021
‘Een nieuw seizoen, een nieuwe look’, moeten ze bij Fanta gedacht hebben. Vanaf vandaag vind je in de winkelrekken nieuwe Fantaflessen met een nieuw logo. ‘Beide onderstrepen de fun waarvoor Fanta wil staan’, aldus het frisdrankenmerk.
Spiraalvormige fles
Het eerste wat opvalt aan de Fantaflessen die vanaf vandaag te koop zijn, is de flinke verandering die de verpakking heeft ondergaan. De flessen van 500 ml, 1 liter en 1,5 liter krijgen allemaal een nieuwe spiraalvorm. Een uniek en asymmetrisch design, dat exclusief voor Fanta werd ontworpen. Met de vernieuwde look wil het merk het fruitige,de fun én het levendige karakter van Fanta benadrukken.
Het vorige Fantalogo
Nieuw kleurenpalet
Het nieuwe logo van Fanta is gecreëerd door met papier en schaar aan de slag te gaan. ‘Het logo werd eerst met de hand uitgesneden uit papier en pas toen de designers tevreden waren, werd het gedigitaliseerd’, licht Céline Van den Rijn, marketingdirecteur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg, toe.
‘Verder hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen’, vervolgt Van den Rijn, ‘de vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.’ Als knipoog zit er in de laatste A van Fanta bovendien een glimlach verwerkt die perfect aansluit bij het speelse en vrolijke karakter van het merk.
Het nieuwe logo
De vernieuwde visuele identiteit van Fanta vind je vanaf nu ook op de blikken. Het frisdrankenlabel belooft dat er dit jaar nog meer verrassingen zitten aan te komen. Wij zijn alvast héél benieuwd!
Meer Flair?
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier