Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Still uit campagne

Pink Ribbon raakt een gevoelige snaar.

ZIEN: nieuw campagnefilmpje van Pink Ribbon is ontroerend mooi

Oktober is officieel borstkankermaand en dus onthulde Pink Ribbon vandaag zijn nieuwste campagnefilmpje. Een video waar voor de eerste keer jonge tienermeisjes de hoofdrol spelen. En dat ziet er ontroerend mooi uit.


Maar liefst één op de acht vrouwen loopt het risico op borstkanker. Cijfers die van de ziekte één van de meest voorkomende kankers onder Belgische vrouwen maakt. Vrouwen bewust maken van hoe belangrijk het wel niet is om voor onze borsten te zorgen en ze tijdig te laten controleren, is één van de belangrijkste doelen van deze maand, International Breast Cancer Month.

Acht tienermeisjes


Met zijn nieuwste campagne besloot Pink Ribbon zich dit jaar te concentreren op tienermeisjes. In het filmpje, dat ongeveer één minuut duurt en begeleid wordt door de muziek van Françoise Hardy, zien we acht jonge meisjes. Een cijfer dat niet toevallig werd gekozen omdat het herinnert aan het feit dat één op de acht vrouwen door de ziekte wordt getroffen. ‘Het is de eerste keer dat we de problematiek aan het licht brengen vanuit het perspectief van adolescenten’, vertelt Rosette Van Rossem, oprichtster van Pink Ribbon in België. ‘Met de film willen we alle vrouwen eraan herinneren dat ze hun borsten waar ze lang op gewacht hebben, niet mogen verliezen.’

 

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '