Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© M.A.C Cosmetics

'Het is een eer om deel uit te maken van deze campagne en om met hen samen te werken.'

Rosalía brengt haar eigen lippenstift uit met M.A.C Cosmetics

Na onder meer Miley Cyrus, Ariana Grande, Taraji P. Henson en Mary J. Blige mag nu ook Rosalía zich het nieuwe gezicht van M.A.C Cosmetics’ Viva Glam noemen. Samen met het merk brengt de zangeres een krachtige rode kleur uit die perfect past bij haar Spaanse temperament. Benieuwd naar het resultaat?


Rosalía is nog maar 26 jaar oud, maar de Spaanse zangeres heeft nu al een palmares om u tegen te zeggen. Zo heeft ze meer dan 12 miljoen volgers op Instagram, ontelbaar veel views op YouTube en dit jaar viel ze ook voor het eerst in de prijzen tijdens de Grammy Awards. Dacht jij dat het Catalaanse stijlicoon te vroeg haar piek bereikt heeft? Dan heb je het mis, want Rosalía mag zich vanaf vandaag het nieuwe gezicht van M.A.C Cosmetics’ Viva Glam noemen. In een exclusieve Q&A vertelt ze alvast wat meer over haar samenwerking met het merk en haar voorliefde voor make-up.

Hoe voelt het om deel uit te maken van VIVA GLAM?

Rosalía: ‘Het betekent echt veel voor mij, ik heb dan ook geen seconde getwijfeld aan mijn beslissing. M.A.C Cosmetics is altijd mijn favoriete make-upmerk geweest. Het is dus een eer om deel uit te maken van deze campagne en om met hen samen te werken. Zowel de manier waarop M.A.C haar platform gebruikt, als de manier waarop ze 10 miljoen dollar hebben toegewijd aan 250 organisaties in de frontlinie en ten dienste van gemeenschappen die getroffen zijn door COVID-19…’

‘Er is niets belangrijker dan helpen. Ik voel me dan ook erg dankbaar en vereerd om deel uit te maken van een campagne die haar bijdrage levert aan een betere wereld. Mijn doel is ook om te helpen om de missie van M.A.C te verspreiden over bewustzijn van gezondheid en rechten voor vrouwen en meisjes.  Mijn eigen team bestaat uit vrouwen en ik heb het gevoel dat het heel belangrijk is dat we altijd proberen om vrouwen te empoweren.’

Hoe heb je de kleur van de VIVA GLAM-lippenstift bepaald?

Rosalía: ‘Ik ben altijd een grote fan geweest van rood, het is namelijk een van mijn favoriete kleuren. Het staat voor kracht en de Flamencocultuur. Flamenco is altijd verbonden geweest met deze tint en ik heb altijd van Ruby Woo gehouden. Zelf was ik alvast erg enthousiast om iets speciaals te creëren voor Viva Glam 26. Het is dan ook een bijzondere kleur rood geworden.’

Welke make-upproducten geven je het meeste zelfvertrouwen?

Rosalía: ‘Wanneer ik niet veel tijd heb, gebruik ik altijd rode lippenstift! Ruby Woo is een van mijn favorieten en ik combineer deze met mijn VG26 kleur. Het past perfect bij de tint van mijn huid en is dus een perfecte combinatie! Als ik tijd heb, vul ik ook mijn wenkbrauwen in.’

Wat is je eerste herinnering aan make-up?

Rosalía: ‘Toen ik vroeger experimenteerde met make-up, wist ik niet eens wat ik deed, ik had gewoon plezier met mijn zus. We gebruikten hiervoor mijn moeders make-up. Toen ik een tiener was, deed ik mijn make-up voor mijn shows zelf en mij klaarmaken was een echt ritueel.’

Wat is jouw relatie met make-up?

Rosalía: ‘Make-up is erg belangrijk voor me en het versterkt me op het moment dat ik optreed. Het laat me anders presteren. Ik hou ervan om te experimenteren met kleuren, texturen en op diezelfde manier speel ik ook graag met andere dingen die visueel zijn. Ik heb het gevoel dat make-up een manier is waarop ik met mezelf en mijn fans kan communiceren.’

Individualisme, feminisme, wat vind je daarvan als performer?

Rosalía: ‘Voor mij gaat het altijd om kracht. Mijn moeder, zus en oma zijn bijvoorbeeld erg belangrijk voor me. Ik bewonder de vroegere Viva Glam-woordvoerders zoals Lil’ Kim en Missy Elliott en kijk naar hen op. Verder probeer ik altijd dezelfde kracht en power te vinden wanneer ik op het podium sta. Ik projecteer het op mezelf en hoop ook andere vrouwen hierdoor te inspireren.’

Viva Glam werd in 1994 op het hoogtepunt van de hiv-epidemie opgericht om een betekenisvol verschil te maken in het leven van mensen die leven met en getroffen worden door hiv/aids. Het initiatief bestaat ondertussen dus al 26 (!) jaar en vanaf vandaag ligt dan ook VG26, de lippenstift die M.A.C Cosmetics samen creëerde met Rosalía, in de (online) winkelrekken.

Rosalía m.a.c cosmetics

VG26 – € 20 via M.A.C Cosmetics.

Lees ook: 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '