Home FASHION & BEAUTY Fashion Geen maatje 34, maar Vogue beschrijft de ‘atypische’ Tess McMillan nu al...

Geen maatje 34, maar Vogue beschrijft de ‘atypische’ Tess McMillan nu al als opkomend topmodel

‘Ik dacht dat een modellencarrière niet realistisch was voor mij’, klinkt het bij de 18-jarige Tess.

Dreams do come true is een levensmotto dat de 18-jarige Tess McMillan perfect weet te belichamen. Ook al heeft Tess geen maatje 34 zoals de meeste haute-couturemodellen, toch pronkt ze als opkomend model in het glossy septembernummer van de Britse Vogue. En laat het nu net die modebijbel zijn die de tiener een veelbelovende carrière voorspelt.

Meet Tess McMillan. Een doodnormaal 18-jarig meisje dat zoals veel van haar leeftijdsgenoten wel eens droomde van een modellencarrière in de glamoureuze modewereld. Toch dacht Tess dat die droom nooit in vervulling zou kunnen gaan, aangezien ze niet over dat maatje 34 beschikte. Ondanks die twijfels trok ze vorig jaar vastberaden de stoute schoenen aan en zocht ze via Instagram contact met de Amerikaanse portretfotograaf Heather Hazzan. Hij introduceerde Tess vervolgens bij enkele gerenommeerde modellenagentschappen in New York, en die vielen als een blok voor haar rode lokken en innemende blik. Tess tekende dan ook al snel haar eerste contract bij Muse Management en nu, een jaar later, pronkt ze al in het glossy septembernummer van de Britse Vogue. Van een spectaculair parcours gesproken?!

Tess staat zelf versteld van haar shoot met de Britse modebijbel. ‘Ik wilde het echt heel, heel graag, maar ik dacht dat het niet realistisch was. Het kon toch niks voor mij zijn?’ vertelt ze in het interview met Vogue. ‘Als je opgroeit, zie je films als The Devil Wears Prada. Dan ga je er al snel van uit dat iedereen in de mode-industrie gemeen en geniepig is, maar het tegendeel is waar. Iedereen die ik heb ontmoet is ontzettend vriendelijk en hartelijk’, aldus Tess. Volgens de Britse modebijbel zullen we Tess McMillan binnenkort dan ook overal zien. Ervaring deed ze trouwens al op bij campagnes voor het Amerikaanse warenhuis Barneys, maar ook voor de online retailgigant Zalando. Haar portfolio bestaat voorlopig alleen nog maar uit fotoshoots, maar wij vermoeden dat die eerste modeshow niet lang op zich zal laten wachten. Good job, girl!

Meer mode:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.