Home FASHION & BEAUTY Fashion ZIEN: Karl Lagerfelds rouwende kat Choupette brengt eigen kledinglijn uit

ZIEN: Karl Lagerfelds rouwende kat Choupette brengt eigen kledinglijn uit

In de #RIPDaddy-collectie zitten hoodies en T-shirts met een rouwende Choupette op.

Een kat in het nauw maakt soms vreemde sprongen. Choupette, de kat van mode-icoon Karl Lagerfeld, springt haar baasje achterna: ze brengt een eigen kledinglijn uit. Met #RIPDaddy, die naam kreeg de limited edition collectie, wil de kat haar baasje eren.

Dat ze rotverwend werd door haar inmiddels overleden baasje Karl Lagerfeld, wisten we al langer. Na zijn overlijden in februari bleef de wereld met één vraag zitten: waar moet Choupette nu naartoe? Dat de langharige kat komt aanzetten met een eigen kledinglijn, zagen we niet meteen aankomen.

Treurende Choupette

De kledinglijn van Choupette is een eerbetoon aan Karl en benadrukt hun bijzondere band. Op elk item uit de collectie – #RIPDaddy omvat hoodies, T-shirts, telefoonhoesjes, schriftjes en mokken – zal je een treurende poes mét zwarte sluier bewonderen. Voor die tekening zorgde illustratrice Monica Smiley, die zich eerder al over het Choupette’s Diary logo ontfermde.

View this post on Instagram

Dear Dahhhlings, Following the recent loss of Daddy, I went into mourning. While this has been a heartbreaking time, you've flooded my DM's with love and support. Reading each message, I found my voice again, inspiring me to put my best paw forward with the commemorative #RIPDaddy collection. A portion of the proceeds from select items will be donated to the @hwac. I chose this private non-profit organization because of their 40-year commitment to people helping animals and animals helping people. Located on 12 acres in Rancho Santa Fe, California, their nationally recognized Center provides a variety of services that benefit the community through educational and therapeutic programs for people, and humane care and adoption for animals. Together, we will persevere. I ask that all humans show their support by shopping the collection using my bio link. Then, wear & socially share the RIP Daddy collection, tagging moi and using the hashtag #RIPDaddy. With Love, Choupette's Diary

A post shared by Choupette Lagerfeld (@choupettesdiary) on

Goed doel

De opbrengst van haar limited edition collectie schenkt Choupette aan het Helen Woodward Animal Center, een dierenasiel in Californië. Ashley Tschudin, die het socialmedia-account van Karls kat beheert, zegt dat ze daarmee iets wil doen voor andere dieren. ‘Op deze manier doen we iets terug voor dieren die wellicht minder gezegend zijn dan Choupette. We hopen geld in te zamelen voor deze non-profitorganisatie die al 40 jaar niets anders doet dan dieren helpen’, vertelt Ashley aan People Magazine.

Vanaf vandaag kan je de #RIPDaddy-collectie vinden op de website van Choupette. De prijzen variëren omgerekend tussen €14,00 voor een notitieboekje en € 44,00 voor een sweater.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.