Home celebs Dit eet Kim Kardashian om die overtollige babykilo’s kwijt te raken

Dit eet Kim Kardashian om die overtollige babykilo’s kwijt te raken

PHOTO NEWS
Kim Kardashian heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze sinds haar zwangerschap van zoontje Saint heel wat is bijgekomen, 30 kilo om precies te zijn. Nog geen drie maanden na zijn geboorte in december vorig jaar was ze al 20 kilo kwijt en vandaag weegt de realityster net geen 57 kg. Benieuwd hoe ze dat voor elkaar kreeg? Kims voedingsconsulente Colette Heimowitz klapt uit de biecht. 

1. Kim is een fervente aanhanger van Atkins 

 
Na in juni 2013 te zijn bevallen van dochter North volgde ze ook al het Atkins-dieet om haar zwangerschapskilo’s kwijt te raken. Ze steekt haar enthousiasme dan ook niet onder stoelen of banken en tweet regelmatig over het succes van haar dieet.

Maar eigenlijk is ze al langer fan. ‘Het was haar vader die Kim het Atkins-dieet leerde kennen toen ze nog studeerde’, vertelt Heimowitz. ‘Ze is ermee vertrouwd en weet dat ze op het voedingsplan kan rekenen omdat het in het verleden reeds zijn vruchten heeft afgeworpen.’ Je weet wat ze zeggen: never change a winning team. 
 

2. Ze eet vooral proteïnen

 
Of het nu eieren, vis, kip of vlees is, elke maaltijd die Kim eet, bevat proteïnen om haar een vol en voldaan gevoel te geven. Lijkt ons logisch, aangezien research heeft aangetoond dat mensen die dagelijks hun aanbevolen portie eiwitten binnenkrijgen, meer gewicht verliezen dan zij die dat niet doen. 
 
Combineer dit met vezelrijk voedsel, zoals artisjok en pompoen, en gezonde vetten, zoals avocado en olijfolie, ‘en je zal zien dat de kilo’s er vanaf vliegen’, aldus Heimowitz. 
 
 

3. Ze is verslaafd aan kaas
 

Kaasomeletten met kalkoenspek, kip met verse mozzarella, uiensoep met gesmolten kaas, manchego met zwarte olijven… Kim eet alles waar kaas in of op zit.

Helemaal oké, volgens Heimowitz ‘maar er zijn grenzen’. Zo mag Kim maar 100 gram kaas per dag eten. Nog voedingsmiddelen die strikt gelimiteerd zijn: zure room, melk en boter. ‘Ze mag ervan eten, maar net genoeg om voldaan te zijn’, dixit de voedingsconsulente. Kims guilty pleasure bij uitstek? Een klontje boter laten smelten op gestoomde broccoli. Mmm … 

 

4. Kim telt geen calorieën
 

Ze let op het aantal koolhydraten dat ze per dag binnenkrijgt, maar ze telt geen calorieën. Heimowitz legt uit: ‘Een dieet waarbij je constant naar het aantal calorieën op de verpakking moet kijken, daar krijg je honger van.’

Volgens de diëtiste is het beter om proteïnen, vet en vezelrijke koolhydraten te eten, zodat je niet in de verleiding komt om er nog iets aan toe te voegen. ‘Als je honger hebt, kan zelfs alle wil van de wereld je niet weghouden van die sappige donut met glazuur.’ 

 
Een dieet waarbij je constant naar het aantal calorieën op de verpakking moet kijken, daar krijg je honger van.
 
Met andere woorden: je hoeft niet drastisch alle calorieën uit je eetpatroon te schrappen om die zwangerschapskilo’s te verliezen. Zeker niet wanneer je borstvoeding geeft, aangezien voedsel belangrijke voedingsstoffen bevat die je baby nodig heeft.

Uit onderzoek is gebleken dat wanneer je je inname aan calorieën beperkt, je metabolisme vertraagt. Terwijl een snelle verbranding net nodig is om je van je kilo’s te verlossen. Dus geloof ons nu maar wanneer we je voor de honderdste keer zeggen dat je je dag niet mag beginnen zonder ontbijt. 
 

5. Ze eet zelfs 1800 calorieën per dag

 
Concreet is dat: 100 tot 170 gram proteïnen (vis, vlees, kip, eieren), 100 gram kaas, acht tot tien porties groenten en twee eetlepels vet (bv. olijfolie) per dag. Kim heeft een chef in huis, maar wanneer ze on the road is, gaat die niet mee en moet ze dus zelf gezonde keuzes zien te maken, net als wij. 

6. Ja, ze heeft een zwarte lijst
 

Wat mag Kim absoluut niét eten? ‘Suiker, snoep, cake, crackers, witte bloem en witte rijst’, verklapt Heimowitz. En terwijl we weten dat Atkins een low-carb-dieet is, betekent dat niet no-carb. De sleutel zit ‘m in slimme keuzes te maken. ‘Ik raad Kim aan om voor vezelrijke koolhydraten te verkiezen die de bloedspiegel niet snel doen stijgen.’

Concreet? Witte rijst vervangen door bruine rijst, aardappelen door zoete aardappelen en suiker door agave of kokosbloesemsuiker. Dit betekent natuurlijk niet dat Kim nooit zondigt. ‘Maar alles met mate’, zegt een strenge Heimowitz. 

 

7. Kim verliest gemiddeld zo’n kilo per week

 
Of je nu mama bent of niet, een halve kilo tot een kilo per week kwijtraken is volgens experten zeker niet ongezond. Maar meer verliezen is dan weer te veel van het goede. Bovendien moet Kim ook uitkijken omdat ze borstvoeding geeft. ‘Gewichtsverlies is niet linear’, stelt Heimowitz ons gerust. ‘Ze verliest dus niet elke week exact een kilo, dit cijfer is slechts een gemiddelde.’
 
Waarom dat uitmaakt? Omdat je ook niet te streng mag zijn voor jezelf als je niet wekelijks exact een kilo kwijt bent. Elk lichaam is anders en er zijn tal van andere factoren die meespelen zoals stress, dus het kan zijn dat je de ene week 800 gram lichter bent en de andere week op je gewicht blijft. No biggie. 
 

Nog meer leesvoer over diëten: