Home Body & Mind Stop met emo-eten

Stop met emo-eten

hou jezelf en je gewicht onder controle

Je bent verdrietig en troost jezelf met één chocoladekoekje. Maar voor je het weet, is de hele doos leeg. Herkenbaar? Dan ben jij een emo-eter. Geen paniek, je bent niet alleen. Maar liefst 1112 lezeressen vulden onze online enquête in en de resultaten zijn ontluisterend:

* 9 op de 10 lezeressen hebben zichzelf al getroost met eten (bij de helft gebeurde dat nog de voorbije week).
* 1 op de 2 schaamt zich voor haar emotionele eetbui.
* Ongeveer 2 op de 3 lezeressen hebben al eens een excuus verzonnen om een eetbui minder erg te laten lijken.
* Bijna 1 op de 2 lezeressen greep ooit naar alcohol om een rot gevoel te verdrijven. (En hoe lager het BMI, hoe vaker men naar alcohol grijpt.)

Emo-eten is een gevoelig en erg herkenbaar onderwerp, dat bleek uit jullie massale reactie op onze enquête. Elke vrouw kent het gevoel wel. Het is zondagnamiddag, het regent en alles lijkt even tegen te zitten. Je voelt een dipje opkomen, hebt géén zin om de deur uit te gaan en wil eigenlijk gewoon alleen zijn en niets doen. Of toch? Eten! Iets waar je écht zin in hebt. Want dan zal je je wel beter voelen, right? Wrong!

Ontdek wanneer emo-eten een probleem wordt en stop met die eetbuien in 7 stappen, deze week in Flair.

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.