Home Body & Mind Kant-en-klaar en tóch gezond

Kant-en-klaar en tóch gezond

Weinig tijd, weinig geld?

Gooi die ontbijtkoeken buiten en koop soep in blik. Als je een paar eenvoudige regels toepast, kan je best gezond eten zonder al te veel te moeten koken. Klinkt te mooi om waar te zijn? Het is nochtans zo simpel!

Kant-en-klare regels
1. Check de ingrediëntenlijst. Wat eerst vermeld wordt, is het voornaamste ingrediënt. Suiker en vet mogen niet in de top 3 voorkomen.

2. Let op het zout- en vetgehalte. Een product mag niet meer dan 3 gram zout of vet bevatten per 100 gram. Beperk het vetgehalte van de volledige maaltijd zeker tot 20 gram.

3. Kijk naar de houdbaarheidsdatum. Hoe langer een product goed blijft, hoe meer bewaarmiddelen het bevat. Tenzij het verpakt zit in stoomzakjes of verpakkingen die onder atmosferische druk bewaard worden (staat vermeld op de verpakking).

4. Opgepast met lightproducten. Een voedingsmiddel krijgt de lightstempel als het 30% minder vet OF suiker bevat. Vaak betekent een verlaging van het ene een verhoging van het andere. Vergelijk het lightproduct dus altijd met de volle variant.

De diëtiste zet de gezondste en meest ongezonde kant-en-klare maaltijden voor jou op een rijtje. Vanaf nu koop én eet jij slim!

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.