Home Uit & thuis Deze Calvin Klein-reclame wordt verboden in België (en daar is een goede...

Deze Calvin Klein-reclame wordt verboden in België (en daar is een goede reden voor)

Niet pikanter dan andere lingeriereclame, maar er is een belangrijk detail...

De jongste campagne van Calvin Klein wordt stopgezet omdat ze sexy selfies banaliseert. Dat heeft het JEP – of de 'Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame', als je de moeite wil doen om het volledig uit te spreken – beslist.

Calvin Klein

Op zich lijkt de reclame niet zo extreem gedurfd, maar omdat het lijkt dat het model zelf de foto neemt, met daaronder een hashtag alsof ze bedoeld is voor sociale media, gaat voor het JEP te ver. Of om het in de ietwat stroeve, juridische zinnen van het JEP te zeggen:

'Rekening houdend met de huidige sociale context en de kwestie van de praktijk van erotische selfies bij jongeren, is zij van mening dat de reclame die dit fenomeen dat problematisch kan blijken aldus banaliseert misplaatst is.'

Daar heb je het dus. Actueel, zo kort na de vermeende hack op Joy Anna Thielemans haar privéfoto's.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.