Home Uit & thuis AHA: dit bestelt een voedingsconsulente op restaurant

AHA: dit bestelt een voedingsconsulente op restaurant

Gezond eten bij de Chinees of de Italiaan? Het kan!

Yesss, girls’ night out! Maar wat bestel je op restaurant als je op je lijn wil letten? Amerikaanse voedingsconsulente en gezondheidscoach Maria Marlowe deelt haar tips. Nooit meer eindeloos verwtijfeld naar de menukaart staren.

Bij de Japanner

Start met een zeewiersalade, want die is rijk aan kalium, ijzer, calcium en mineralen. Daarna eet je het best wat sashimi (als in: sushi zonder rijst). Paling en zalm bevatten minder kwik, coquilles en andere kleine visjes zijn op dat vlak een veiligere keuze dan grote vissen. Een goede tip: kies steeds restaurants uit die enkel wilde, duurzame vis serveren. Die is over het algemeen gezonder en niet onderhevig aan antibiotica, hormonen en pesticiden. 
 

Bij de Mexicaan

Neem wat groenten met pikante guacamole als voorgerecht, in plaats van nacho’s. Avocado bevat gezonde vetten die goed zijn voor je huid en pikante pepers helpen je vet te verbranden. Bestel daarna veggie fajita’s of taco’s. Tenzij ze gemaakt zijn van organische mais, skip je de tortilla’s en vraag je de ober om wat slabladen die kunnen fungeren als wraps. Verder kan je niets verkeerd doen met een bordje rijst met bonen, de perfecte combinatie van proteïnen en vezels.


Bij de Italiaan

Jammer, maar helaas: blijf weg van brood en pasta en ga voor een zeevruchtenschotel. Kies voor inktvis, zeebrasem of kabeljauw en combineer met gestoomde of gegrilde groenten, zoals broccoli, spinazie, bonen en linzen. 
 


Bij de pizzeria

Probeer een pizzeria te kiezen waar ze glutenvrij deeg serveren, zoals Orso in Antwerpen. Zelfs als je geen glutenallergie hebt, is de kans groot dat je je achteraf minder opgeblazen zal voelen. Opteer voor een pizza met veel groenten (denk: champignons, uien en olijven) en overdrijf niet met de kaas. 
 


Bij de Chinees

Chinese restaurants hebben vaak tal van vegetarische opties op de menukaart staan. Bestel bruine rijst en broccoli, maar wees zuinig met sojasaus (te veel zout kan je een opgeblazen gevoel geven en zorgt ervoor dat je lichaam water vasthoudt). Andere gezonde keuzes zijn gestoomde groenten of vegetarische loempia’s (het liefst omwikkeld met rijstvellen, niet gefrituurd). 
 


Bij de brunch op zondag

Een vegetarische omelet is the way to go. Vraag om een mix van eieren met broccoli, jalapeño’s, uien en kruiden. Voeg een sneetje glutenvrije toast toe, maar skip de boter. Als drankje kies je het best voor versgeperst pompelmoessap. Drink het op voor de eieren arriveren. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de roze vrucht je metabolisme in gang zet. 
 

Bron: Pure Wow
 

Lees ook:






Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.