Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

'Waarom zijn we zo bang om op te vallen of om iets heel kleurrijks aan te trekken?'

Eva’s edito: ‘Laten we elkaar een plezier doen en meer kleur op straat brengen’

Knaldrang


Niet die knaldrang die doet verlangen naar uitzinnig leuke feestjes en avonden vol muziek en dans. Oké, ja, eigenlijk ook wel die knaldrang. Maar deze week in Flair hebben we het over een andere vorm van knallen: weer willen uitpakken met je garderobe.

Mode en wat je draagt, lijkt in deze tijden wel heel futiel, en toch is het niet onbelangrijk. We putten er meer troost uit dan we denken. Het is vrij simpel: als je ’s morgens gewoon in je comfortpak achter de laptop schuift voor onlinelessen, werk of Netflix en ’s avonds nog steeds in datzelfde comfy pak snel een pizza uithaalt, lijkt je dag op z’n minst een beetje kleurloos. Ik ben blij met al die merken die prachtige homewear in zachte stoffen en tinten lanceren om net dit fenomeen ook een kleine modieuze lift te geven. Het is heerlijk om te wonen in een ultrazachte trui, stretchy pants en naadloos ondergoed. Het doet deugd en vervangt de knuffels die we al zo lang moeten missen. Maar als de voorbije lentetemperaturen ons iets getoond hebben, is het wel: het is genoeg! Ik heb ook weer zin om iets leuks aan te trekken en dat te tonen.

Waarom zijn we zo bang om op te vallen of om iets heel kleurrijks aan te trekken?


Het eerste signaal kreeg ik toen ik op zoek naar een praktische zwarte blazer – mijn vaste item om elke outfit een lift te geven, zelfs een jogging – een oranje exemplaar kocht. De verkoopster applaudisseerde: ‘Ik zou het ook willen durven. De kleur staat je zo goed.’ Waarom zijn we zo bang om op te vallen of om iets heel kleurrijks aan te trekken? Ik doe van nature hetzelfde; ik stel mijn kleerkast samen met slimme, neutrale tinten die mooi bij elkaar passen. Ook wel omdat ik eeuwig droom van een capsulegarderobe met écht heel weinig stuks. En pas op, dat is nog steeds het doel. Een paar goeie basics om jaren te dragen: jeans, boots en blazers. Maar dit seizoen vul ik ze met volle overtuiging aan met wat knalkleuren. Want de écht mooie herinneringen heb ik toch aan die kledingstukken die wat meer opvielen. Een strandwandeling in Bali in een knalrode jurk toen ik net zwanger was, een avond dansen in een zalige zilverkleurige bomber op een feestje waarop iedereen minstens tien jaar jonger was, een date night in Italië in een zwierige gele jurk... Het is trouwens ook bewezen dat er in je hersenen dopamine wordt aanmaakt door het zien van felle kleuren. Van roze, rood, geel, groen, paars en blauw word je vrolijk, dus laten we elkaar een plezier doen.

Laat je door onze modereeks inspireren om meer kleur op straat te brengen. En laten we vooral veel leuke herinneringen in die outfits aanmaken (eerst nog klein, daarna hopelijk weer epic). Tijd om weer tot leven te komen!

Achter de schermen bij Flair:

Wat moderedactrice Catherine overhield aan deze modefotoshoot? Inspiratie voor nog meer kleur in haar kleerkast én stijve armen van dat scherm omhoog te houden.

Wat moderedactrice Catherine overhield aan deze modefotoshoot? Inspiratie voor nog meer kleur in haar kleerkast én stijve armen van dat scherm omhoog te houden.

Wat moderedactrice Catherine overhield aan deze modefotoshoot? Inspiratie voor nog meer kleur in haar kleerkast én stijve armen van dat scherm omhoog te houden.

 

Nadat ze bij lezeres Rosalie op reportage was geweest, raakte redactrice Laura volledig geïnspireerd door haar kleurrijke interieur.

Nadat ze bij lezeres Rosalie op reportage was geweest, raakte redactrice Laura volledig geïnspireerd door haar kleurrijke interieur.

Nadat ze bij lezeres Rosalie op reportage was geweest, raakte redactrice Laura volledig geïnspireerd door haar kleurrijke interieur.

Socialmediamanager Fien: ‘Als socialmediamanager heb ik de “zware” taak om de acties bij Flair zelf uit te testen. Dus offerde ik me op om als lunch de “spirelli feta tomato” alvast voor te proeven.’

Socialmediamanager Fien: ‘Als socialmediamanager heb ik de “zware” taak om de acties bij Flair zelf uit te testen. Dus offerde ik me op om als lunch de “spirelli feta tomato” alvast voor te proeven.'

Socialmediamanager Fien: ‘Als socialmediamanager heb ik de “zware” taak om de acties bij Flair zelf uit te testen. Dus offerde ik me op om als lunch de “spirelli feta tomato” alvast voor te proeven.’

‘Wat mij betreft: getest en 100 % goedgekeurd!’

Lees Flair in onze app


Lees je favoriete magazine gewoon op je smartphone of tablet in onze Flairapp. Download ‘m snel hieronder en veel leesplezier!

>>> Download onze app hier voor iOS en hier voor Android <<<


 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' '