Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

5 keer vitamine D

Nieuw it-vitamine dieet

De nieuwe it-vitamine in Hollywood is vitamine D. Ongeveer de helft van de vrouwen heeft namelijk een tekort aan deze vitamine. Ontdek snel onze 5 voedingstoppers voor een vitamine D boost!

Vitamine D is de nieuwe it-vitamine. Verscheidene studies hebben aangetoond dat deze vitamine verscheidene voordelen biedt. Zo houdt het je botten en hart gezond en vermindert de kans op allerlei types van kanker.

Studies tonen ook aan dat ongeveer de helft van de vrouwen een tekort heeft van deze vitamine. Tijd dus voor een vitamine D-dieet!

1. Zalm


Naast vitamine D bevat zalm ook vele omega’s 3 die goed zijn voor onze huidcellen én hersencellen! Twee keer voordeel dus. En overheerlijk met linguine en een zacht, light roomsausje.

2. Melk


Ook melk bevat veel vitamine D. Aangeraden is één glas per dag. Soya melk is ook een goede bron van vitamine D. Ideaal voor de vrouwen onder ons die niet echt weg zijn van de klassieke melk. Zo heb je al soya melk met vanille, chocolade of banaansmaak. Overheerlijk!

3. Tonijn

Belangrijk hierbij is dat je tonijn in olie neemt om zo de gewenste vitamines op te nemen. Superlekker bij een slaatje met olijfjes of tussen een broodje.

4. Yoghurt


Denk je ook meteen aan de Petit Gervais potjes? Ze bevatten inderdaad voldoende calcium, maar wees gerust er zijn ook nog andere yoghurts op de markt die barsten van de vitamine D.

5. Ontbijtgranen

All Bran en Cheerios zijn twee merken die gekend staan voor hun vitamine D. Let wel op, niet alle ontbijtgranen zijn rijk aan deze vitamine, dus checken die labels!

 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '