https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/

Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Elke dag een tip om je fitter, slanker én gezonder te voelen

Happy en healthy met Flair’s bodyplan!

Zit je niet 100% lekker in je vel, maar weet je niet goed hoe je dat kan veranderen? Meet jouw gezondheidscoach: Body & Soul geeft je iedere dag een praktische tip voor een gezonder leven. Resultaat: méér kracht, méér voldoening en méér energie!

TIP 1: Begin met gewichtheffen!
(Kan ook met flessen water ipv. echte halters.) 30 % sterker word je als vrouw gemiddeld door regelmatig te trainen met gewichten. En per halve kilo spier die je kweekt, verbrand je dagelijks 35 tot 50 calorieën meer.

TIP 2: Dagelijks een handjevol blauwe bessen eten helpt je buikje  te verdwijnen!
Rijk aan antioxidanten
veranderen de bessen (zelfs de ingevroren exemplaren) de manier waarop je lichaam suiker en glucose opslaat. En minder vet rond je buikomtrek betekent minder kans op cholesterol, hartziekten en diabetes. Mix ze samen met een glas melk en een lepeltje honing in de blender voor een overheerlijke blauwebessen smoothie.

TIP 3: Sport ‘s ochtends.
Zo kan je er niet een hele dag tegen opzien. Bovendien boost ‘s ochtends sporten je metabolisme en je adrenaline, wat je de rest van de dag vleugels geeft.

TIP 4: Heet is goed voor je dieet.
Zet je verwarming een paar graden hoger en vervang sfeerlicht door direct licht: zo zal je minder snacken dan in een frissere kamer met gedimd licht.

TIP 5: Maatje kleiner voor je bord = maatje kleiner voor jou!
Klein is fijn.
Toch wat je borden betreft. Schep je spaghetti op een bord van twintig centimeter diameter, dan lijkt het voor jouw hersenen een veel grotere portie dan wanneer je dezelfde hoeveelheid spaghetti op een bord van dertig centimeter diameter opgeschept. Gevolg: bij het grote bord schep je sneller bij dan bij het kleine.

TIP 6: Minder lopen, méér verbranden (ja écht!).
Ben je een fervente loper, maar heb je het altijd ‘druk druk druk’ (wie niet). Dan kan je je standaardtraining van veertig minuten lopen beter vervangen door een intervaltraining van twintig minuten: één minuut sprinten, twee minuten joggen. En dat twintig minuten lang. Je bespaart niet alleen tijd, maar verbrandt evenveel calorieën én je boost je uithoudingsvermogen.

TIP 7: Een waterig cliché… Fruitsap lijkt misschien een gezond alternatief, maar het is een echte caloriebom.
Een glas sinaasappelsap
telt maar liefst 142 kcal, dat is zelfs meer dan een blikje cola (138 kcal). De allerbeste drank voor je lichaam? Water!

TIP 8: Geen zin in water?  Drink dan groene thee.
Het helpt je energie te verbruiken (waardoor je afvalt), verlaagt je stresshormoon en vermindert slechte cholesterol. En ‘t is nog lekker ook!

TIP 9: Ga voor sla
Een cliché, maar wel één om nooit te vergeten:
kies op restaurant voor een slaatje (maar overdrijf niet met de vinaigrette) in plaats van een steak: een slaatje kip = 589 kcal, een steak béarnaise met frietjes = 1136 kcal.

TIP 10: Je hebt helemaal geen energierepen nodig
Wat blijkt uit een recent Amerikaans onderzoek? Wie maar een halfuurtje sport, heeft helemaal geen bananen, gels en sportrepen nodig! Want dan eet je meer calorieën dan je verbruikt. Vanaf twee uur trainen moet je wel naar extra snacks grijpen, omdat je calorieverbruik dan zo hoog wordt dat je lichaam bij voedseltekort spieren gaat afbreken. En dan komt een energiereep wel van pas.

TIP 11: De sportklassieker der sportklassiekers blijft een geweldige work-out.
Een regelm

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content