Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Hoe kom jij de eindejaarsfeestjes stijlvol en glamoureus door?

Party like a pro

Kreunt je lijf al op voorhand bij de gedachte aan al die eindejaarsfeestjes met hun overdadige drank en eten? Wij hebben een aantal tips op een rij gezet om élk feestje te trotseren als een fabulous queen of style!

Food

Hoe bereid je je voor op (weer) een overdadige maaltijd zonder al te veel aan te komen?

  • Ontbijt elke ochtend
    Daarmee komt je spijsvertering meteen op gang.
  • Eet bewust, proef wat je eet.
    Je geniet meer en hebt vaak niet eens een grote portie nodig.
  • Drink of eet 3 keer per dag melk of yoghurt.
    Het vult goed en voorkomt dat je te veel eet tijdens een maaltijd.
  • Drink niets waar veel suiker in zit.
    Laat frisdranken en fruitsappen uit pak staan. Kies eerder voor water, zwarte koffie en (groene) thee.
  • Kwaliteit boven kwantiteit!
    Eet echte producten in plaats van vetvrije, light- of andere dieetvarianten. Dan krijgt je lichaam niet te maken met toegevoegde chemische stoffen.

Drinks

Op de meeste eindejaarsfeestjes wordt heel wat drank verstouwd, maar hoe vermijd je dat je om 23u al ergens knock out in de zetel ligt met beschamende foto's op Facebook en de onvermijdelijke kater the day after als gevolg?

  • Zorg dat je iets gegeten hebt voordat je vertrekt.
    Eindejaarsfeestjes puilen uit van de lekkere hapjes maar toch wordt er vaak begonnen met een glaasje bubbels, een aperitiefje, … Laat je niet vangen door deze fijne binnenkomers en zorg dat je al iets in je maag hebt, zo duurt de opname van alcohol alvast wat langer.
  • Drink tussen de glazen bier, wijn, … in telkens een glas water.
    Het zorgt ervoor dat je niet de hele tijd alcohol naar binnen krijgt, houdt je maag ook veel langer tevreden en verminderd de kans op een kater.
  • Drink je sterke drank in kleinere glazen, onderdruk dan de impuls om binnen dezelfde tijdsperiode meer glazen te drinken.
    Een standaardglas bevat altijd 10 mg pure alcohol. Drank met minder alcohol wordt dus in een groter glas gedaan (vb. bier) dan drank met naar verhouding meer alcohol (vb. sterke drank). Maar in beide glazen zit evenveel alcohol.
  • Vermijd een kater door voor het slapengaan je vochtgehalte terug aan te vullen.
    Je krijgt een kater doordat alcohol vochtafdrijvend werkt, dus drink water, vruchtensap en/of een sportdrankje na het drinken van alcohol en voor het slapen gaan. Een sportdrankje kan ook de tekorten aan mineralen en vitaminen terug aanvullen.
  • Waarom je beter niet te veel drankjes mixt? Kijk maar naar het filmpje!

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content