Home LOVE & SEX De 17 meest seksistische advertenties

De 17 meest seksistische advertenties

Seksistische vintage-advertenties zijn al een paar jaar hip. We lachen er vaak om, maar het onderwerp is eigenlijk niet grappig. En ook al treedt de censuur hier streng tegen op, toch blijven seksistische advertenties ons overspoelen. Soms zijn ze héél goed vermomd. Bekijk onze ongelooflijk vrouwonvriendelijke selectie. Opgelet: kan pijn doen aan je ogen!
1 / 15
The Ultimate Attraction, BMW.
‘Vroeger was ik blond.’ Krys (opticien). Zo weten de blondjes ook weer waar ze aan toe zijn.
‘Aantrekkelijk en vol karakter, zoals de Italiaanse vrouwen’, Sodebo. Aaah, de mythe van de zuiderse schone met haar harde karakter!
Vertaling: ‘Blaas in haar gezicht en ze volgt je overal.’ Een heel oude, vrouwonvriendelijke reclameboodschap voor het sigarettenmerk Tipalet. Een mooi voorbeeld van seksisme uit de jaren 50.
‘Alleen hetgeen dat uitsteekt, telt’, voor sigaretten van Winston. De zoveelste seksuele zinspeling in combinatie met een ondeugende vrouw. Zéér stijlvol!
‘Geweldige schoenen voor geweldige seks’, voor het schoenenmerk Sprox. Een man die onder de sloef ligt… Wel, wel!
‘In een schone stad ligt geen hondenpoep’, reclame voor de stad Belgrado. Hoe diepzinnig!
Geschaafde vrouwenknieën voor het wodkamerk Flirt. Begrijp goed: deze vrouw heeft haar lichaam heel de nacht tot het uiterste gedreven…
‘Wat is het geheim van brunettes? Minstens 7 intelligent bestede minuten per dag.’ Need we say more?
‘Ik voel me als een vis in het water’, voor Tampax. Huiver, huiver.
‘Mijn bankier zou mij graag “dekken”, begrijpen jullie waarom?’ voor het lingeriemerk Barbara. Een schaars geklede brunette, dat verkoopt natuurlijk!
Een heel duidelijke reclame voor Renault Clio. Als vrouwen niet aan het poetsen zijn, lezen ze uiteraard boekjes over baby’s. Not!
Deze dateert nog maar van vorig jaar. De eerste man ‘gaat in vergadering’ en de tweede ‘gaat wegvallen, want hij gaat een tunnel in.’
‘Suck the lime, not the bottle.’ Erg fijnzinnige reclame voor een merk van Tequila.  De posters van deze oude reclameboodschap zijn nog steeds voor veel geld te koop op eBay…
The Ultimate Attraction, BMW.
The Ultimate Attraction, BMW.

‘Vroeger was ik blond.’ Krys (opticien). Zo weten de blondjes ook weer waar ze aan toe zijn.
‘Vroeger was ik blond.’ Krys (opticien). Zo weten de blondjes ook weer waar ze aan toe zijn.

‘Aantrekkelijk en vol karakter, zoals de Italiaanse vrouwen’, Sodebo. Aaah, de mythe van de zuiderse schone met haar harde karakter!
‘Aantrekkelijk en vol karakter, zoals de Italiaanse vrouwen’, Sodebo. Aaah, de mythe van de zuiderse schone met haar harde karakter!

Vertaling: ‘Blaas in haar gezicht en ze volgt je overal.’ Een heel oude, vrouwonvriendelijke reclameboodschap voor het sigarettenmerk Tipalet. Een mooi voorbeeld van seksisme uit de jaren 50.
Vertaling: ‘Blaas in haar gezicht en ze volgt je overal.’ Een heel oude, vrouwonvriendelijke reclameboodschap voor het sigarettenmerk Tipalet. Een mooi voorbeeld van seksisme uit de jaren 50.

‘Alleen hetgeen dat uitsteekt, telt’, voor sigaretten van Winston. De zoveelste seksuele zinspeling in combinatie met een ondeugende vrouw. Zéér stijlvol!
‘Alleen hetgeen dat uitsteekt, telt’, voor sigaretten van Winston. De zoveelste seksuele zinspeling in combinatie met een ondeugende vrouw. Zéér stijlvol!

‘Geweldige schoenen voor geweldige seks’, voor het schoenenmerk Sprox. Een man die onder de sloef ligt… Wel, wel!
‘Geweldige schoenen voor geweldige seks’, voor het schoenenmerk Sprox. Een man die onder de sloef ligt… Wel, wel!

‘In een schone stad ligt geen hondenpoep’, reclame voor de stad Belgrado. Hoe diepzinnig!
‘In een schone stad ligt geen hondenpoep’, reclame voor de stad Belgrado. Hoe diepzinnig!

Geschaafde vrouwenknieën voor het wodkamerk Flirt. Begrijp goed: deze vrouw heeft haar lichaam heel de nacht tot het uiterste gedreven…
Geschaafde vrouwenknieën voor het wodkamerk Flirt. Begrijp goed: deze vrouw heeft haar lichaam heel de nacht tot het uiterste gedreven…

‘Wat is het geheim van brunettes? Minstens 7 intelligent bestede minuten per dag.’ Need we say more?
‘Wat is het geheim van brunettes? Minstens 7 intelligent bestede minuten per dag.’ Need we say more?

‘Ik voel me als een vis in het water’, voor Tampax. Huiver, huiver.
‘Ik voel me als een vis in het water’, voor Tampax. Huiver, huiver.

‘Mijn bankier zou mij graag “dekken”, begrijpen jullie waarom?’ voor het lingeriemerk Barbara. Een schaars geklede brunette, dat verkoopt natuurlijk!
‘Mijn bankier zou mij graag “dekken”, begrijpen jullie waarom?’ voor het lingeriemerk Barbara. Een schaars geklede brunette, dat verkoopt natuurlijk!

Een heel duidelijke reclame voor Renault Clio. Als vrouwen niet aan het poetsen zijn, lezen ze uiteraard boekjes over baby’s. Not!
Een heel duidelijke reclame voor Renault Clio. Als vrouwen niet aan het poetsen zijn, lezen ze uiteraard boekjes over baby’s. Not!

Deze dateert nog maar van vorig jaar. De eerste man ‘gaat in vergadering’ en de tweede ‘gaat wegvallen, want hij gaat een tunnel in.’
Deze dateert nog maar van vorig jaar. De eerste man ‘gaat in vergadering’ en de tweede ‘gaat wegvallen, want hij gaat een tunnel in.’

‘Suck the lime, not the bottle.’ Erg fijnzinnige reclame voor een merk van Tequila.  De posters van deze oude reclameboodschap zijn nog steeds voor veel geld te koop op eBay…
‘Suck the lime, not the bottle.’ Erg fijnzinnige reclame voor een merk van Tequila. De posters van deze oude reclameboodschap zijn nog steeds voor veel geld te koop op eBay…

Kwetst seksisme jou? Maakt het je boos? Of intrigeert het je? Sla je Flair deze week open op blz. 28 en lees onze grote seksisme-enquête.

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.