Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© instagram @cvtsoftserve

'Je vraagt mensen toch niet om gratis te werken? Het kan me niet schelen hoeveel volgers je hebt.'

IJsverkoper is influencers beu en laat hen het dubbele betalen voor een bolletje

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Joe Nicchi heeft zijn eigen ijskarretje in Los Angeles. Hij is het zo beu dat influencers hem een gratis ijsje vragen, dat hij hen voortaan twee keer zoveel laat betalen.


Dé manier om iets te promoten anno 2019 is influencers reclame laten maken voor je product op hun sociale media. De mooie foto bereikt onmiddellijk honderdduizenden mensen die hopelijk ook hun weg naar jou vinden. Heel wat merken gaan zo te werk en namen al tal van influencers onder hun vleugels in ruil voor gratis spulletjes.

‘Foto’s van celebs zijn geen betalingsmiddel’


Joe Nicchi, een ijsverkoper die zijn eigen truck heeft in Los Angeles, krijgt ook voortdurend de vraag of hij zijn ijsjes voor niets wil weggeven. Zo wou een actrice bijvoorbeeld een foto maken bij zijn truck als Joe haar en de hele crew zou trakteren op gratis ijs. Zijn geniale antwoord was: ‘Ik denk niet dat de school van mijn kinderen foto’s van celebs aanvaardt als betalingsmiddel.’ Joe is dit soort aanvragen zó beu dat hij speciaal een bord liet maken voor aan zijn ijskar te hangen. Daarop staat te lezen: ‘Influencers pay double’.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Ludieke actie gaat viraal


‘Het kan ons niet schelen dat je een influencer bent of hoeveel volgers je hebt’, aldus Joe. ‘We geven nooit een gratis ijsje weg in ruil voor een post op je sociale media. Het is vier dollar voor een ijsje, en nu 8 dollar voor jou.’ Heel wat mensen delen zijn mening, en zijn ludieke actie ging dan ook viraal. Zijn anti-influencersbord werd over de hele wereld gedeeld tot zelfs in China en Japan.

‘Je kan je volgers tegenwoordig gewoon kopen, dus wij zijn echt niet onder de indruk’, aldus Joe tegen Fox News. ‘Je vraagt mensen toch niet om gratis te werken? Hard werken, dat moet beloond worden. Ik hoop dat ik met mijn actie andere kleine zelfstandigen kan inspireren om ook voet bij stuk te houden en influencers te laten ophoepelen.’

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '