Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Who's with us?

AHA: volgens onderzoek duurt de ideale werkdag maar 3 uur

Je hebt het gevoel dat je al uren aan het werk bent, maar wanneer je op je horloge kijkt, zie je dat het nog net geen elf uur is. We’ve all been there, right? Net daarom zijn wij fan van onderstaand onderzoek, want volgens VoucherCloud duurt de ideale werkdag maar drie uur. Halleluja!


Eerder werd er al onderzoek gedaan naar een werkweek van vier dagen, maar volgens onze vrienden van VoucherCloud kan het nog beter (of moeten we minder zeggen?). Volgens de resultaten van hun enquête zijn werknemers slechts 2 uur en 53 minuten echt productief. Nog minder dan een halve werkdag dus!

Dat komt omdat we continu met onze gedachten ergens anders zitten of stiekem met iets anders bezig zijn. De onderzoekers hebben aan 1989 werknemers gevraagd wat precies hun dagelijkse bezigheid is op kantoor. Wanneer hun bijvoorbeeld gevraagd werd of ze doorheen hun werkdag productief waren, was het antwoord bij 79 % ‘neen’.

Overzicht


Wat doen we dan wel? Uit de reacties blijkt dat we voornamelijk op nieuwswebsites of op sociale media zitten. Hieronder vinden jullie een overzicht van wat mensen echt doen terwijl ze aan het werk zijn en hoeveel tijd ze daar gemiddeld aan besteden.

Sociale media checken: 47 % / 44 minuten

Nieuwswebsites lezen: 45 % / 1 uur en 5 minuten

Praten met collega’s (niet werkgerelateerd): 38 % / 40 minuten

Koffie maken: 31 % / 17 minuten

Rookpauze: 28 % / 23 minuten

Sms’en: 27 % / 14 minuten

Snoepen: 25 % / 8 minuten

Eten maken: 25 % / 8 minuten

Bellen (niet werkgerelateerd): 24 % / 18 minuten

Naar een nieuwe job zoeken: 19 % / 26 minuten

Conclusie? De ideale werkdag duurt van 9u-12u en dan heb je na de middag tijd om bij te praten met je vrienden, op zoek te gaan naar nieuwtjes en een doos van je favoriete koekjes naar binnen te werken. Who’s with us?

Bron: Vouchercloud


Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '