Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

'Een grote modekamer vol high fashion? Soms zijn dromen gewoon bedrog.'

De mythes en waarheden over het leven op de redactie van een vrouwenblad

Miranda Priestley heeft het ons niet makkelijk gemaakt: dankzij haar streken in ‘The Devil Wears Prada’ denkt men al snel dat het leven op de redactie van een vrouwenblad een grote catfight is voor de slankste lijn, de stijlvolste outfit en de hoogste positie. Tijd om die bubbel te doorprikken.


 

Er lopen enkel vrouwen rond op de redactie.


Mythe. Het oestrogeen overheerst, maar er zijn wel degelijk enkele mannen te vinden op de redactie. Al moeten we erbij zeggen dat geen enkele van hen zich waagt aan het schrijven over mode, maandstonden en mannen. Onze Flair-kerels houden het bij – wat had je gedacht – I.T., sales of lay-out. En om even te weerleggen wat velen onder jullie nu denken: er zit op dit moment geen enkele fabulous gay guy tussen. Helaas.

We eten alleen salades van boerenkool en quinoa.


Mythe. Hypergezond leven op een redactie is geen sinecure. Iedereen kent de beproeving die verjaardagstraktaties op het werk zijn, toch? Wel, het wordt extra moeilijk als persbureaus je ook voortdurend proberen verleiden met de nieuwste chocolade-, chips- en alcoholsmaken en allerhande heerlijkheid die je extra kilo’s oplevert. En geloof maar gerust dat een pakket van pakweg Kinder hier niet langer dan twee dagen overleeft. We have absolutely no shame in our eating game.

We praten de hele dag over de kleren en make-up.


Mythe en realiteit. Toegegeven: we hebben het waarschijnlijk net iets vaker dan gemiddeld over de nieuwe mascara die we uitprobeerden of de zoveelste aankoop bij Zara. Maar dat kan je zien als puur professionele praat, toch? Verder hebben we het trouwens veel vaker over meer intellectuele zaken, zoals onze liefdeslevens, plannen voor het weekend en de laatste nieuwe aflevering van ‘Temptation Island’ of ‘Blind Getrouwd’.

De kasten in onze badkamers puilen uit van de beautyproducten.


Realiteit. Meer nog: ondertussen puilen ook de kasten van onze vriendjes, zussen en vriendinnen uit. Als Flair-redactrice kan je namelijk enkele keren per jaar kerstvrouw spelen en zomaar cadeautjes uitdelen. The perks of the job noemen ze dat, zeker?

Iedereen loopt erbij alsof ze elk moment een modeshow kunnen bijwonen.


Mythe. Sta me toe even luidop te lachen. We zouden allemaal willen dat het anders is, maar ook wij komen soms als verfomfaaide vuilniszakken binnengewandeld na een zwaar weekend, een slapeloze nacht of gewoon een luie ochtend. En er is niemand die je daarvoor scheef zal bekijken. Je maakt zelfs meer kans op een begripvolle ‘I feel you, girl’-blik.

Er is een grote kamer die werkelijk een walhalla van high fashion is, waaruit je op elk moment een outfit kan lenen.


Mythe. Marco had al die jaren geleden gelijk: sommige dromen zijn gewoon bedrog. Stylistes hebben in de fotostudio wel een modekot, maar daar komen de meesten onder ons niet. Laat staan dat we er gebruik van zouden kunnen maken voor een spannende date night of een trouwfeest. In het geval van Flair ziet die ruimte er bovendien iets minder spectaculair – lees: opgeruimd – uit dan in ‘The Devil Wears Prada’ en zal je er geen Gucci, Dior of Dolce & Gabbana vinden.

We gaan gratis naar festivals, feestjes en openingen van de nieuwste hotspots.


Realiteit. Nog zo’n geweldige perk of the job. Of het nu de opening van een restaurant, de avant-première van een gehypete film of Tomorrowland is, als het een artikel waard is, zijn we er waarschijnlijk gratis en voor niets bij. Mogelijk met een VIP-bandje rond de arm en dus extra veel gratis food and drinks erbovenop. En nee, dat went nooit helemaal.

We ontmoeten veel BV’s en celebs.


Realiteit. Meestal schuiven we een microfoon of recordertje onder hun neus en is de ‘ontmoeting’ dus louter professioneel, maar we zien inderdaad veel bekende gezichten van dichtbij. Of dat de derde grote perk of the job is, hangt vooral af van de bekende persoon in kwestie, als je snapt wat we bedoelen. 

[td_smart_list_end]

Lees ook: 


 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '