De Britse zuivelproducent Arla lanceert melk met bruis. Het goedje is roos, het heeft een fruitsmaak én het bevat bubbeltjes. Ze willen op die manier jongeren aanzetten om meer melk te drinken.
Sojamelk, amandelmelk, rijstmelk, kokosmelk en andere alternatieven zonder zuivel zijn momenteel heel populair. Gewone melk is niet meer cool en dat voelen zuivelproducenten van over de hele wereld aan hun omzet. Daarom zocht Arla een hippe variant op de klassieke koemelk.
Roze kleur
Het resultaat? Koolzuurhoudende melk. Een uitvinding van de Duitse biochemist Sven Thormahlen en de Engelse Matt Walker. Zij voegden zowel prik als fruitsap toe aan melk, en gaven het geheel een toffe roze kleur. De bruisende fruitmelk moet vooral jongeren aanzetten om meer melk te drinken. Zij vinden melk niet meer cool. Nochtans bevat het heel wat vitamines, calcium en proteïnes die kinderen en jongeren nodig hebben tijdens hun groei.
Cocktails
De bruisende melk zou geen vet bevatten en het zou ook heerlijk zijn in cocktails. Arla gelooft alleszins in hun nieuwe godendrankje en ze hopen de omzet van het bedrijf te verdrievoudigen tegen 2020. Ze zullen de fizzy milk eerst uittesten in Singapore, de Verenigde Arabische Emiraten en Engeland. Als het daar een succes is, dan plaatsen ze het wereldwijd in de rekken.
India
Melkdrankjes met bruis zijn niet volledig nieuw. In 2009 kwam Coca Cola op de proppen met Vio, eveneens een koolzuurhoudende melkdrank met fruitsmaak. In Europa stonden ze er toen niet voor te springen en het kwam er niet op de markt, maar in India wordt het wel nog steeds verkocht.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier