Home Lifestyle Deze kerstreclame over gescheiden ouders is hartverwarmend

Deze kerstreclame over gescheiden ouders is hartverwarmend

De supermarkt wordt overspoeld met positieve reacties, maar helaas is niet iedereen zo enthousiast.

Kerstreclame
© Screenshot YouTube: PLUS Supermarkt

Het eindejaar is de gezelligste periode van het jaar. De meesten zitten dan gezellig met de hele familie rond een rijkelijk gevulde tafel. Maar sommigen onder ons moeten dan een moeilijke keuze maken: vier ik Kerstmis bij mama of bij papa? Supermarktketen ‘PLUS’ gebruikte dat verhaal als thema voor hun nieuwe kerstreclame. Haal je zakdoek al maar boven.

Goed eten, is samen eten.’ Dat is de nieuwe slagzin van de Nederlandse supermarkt ‘PLUS‘. Om hun campagne wat meer kracht bij te zetten, zwierde de supermarkt een bijbehorende kerstvideo online. Het verhaal gaat over een meisje dat met haar koffer van de deur van mama tot het appartement van papa reist. En omgekeerd. Voor Kerstmis wil ze haar gescheiden ouders toch nog een keertje bij elkaar brengen, en daar heeft ze een plannetje voor. Cute!

‘(Plus)punten voor de makers!’

De video kan rekenen op heel wat positieve reacties. ‘(Plus)punten voor de makers’, schrijft iemand op YouTube.



Maar helaas zijn er ook een aantal mensen die niet kunnen lachen met de boodschap.



‘PLUS’ reageert op elk bericht. Zowel de positieve als de negatieve reacties worden grondig onder de loep genomen door de supermarktketen. ‘We gunnen iedereen een kerst met de mensen die hen lief zijn, daarom hebben we voor deze insteek gekozen. We begrijpen echter heel goed dat onze commercial emoties oproept. De bedoeling van de commercial is dat hij mensen raakt en hopelijk inspireert om er, ondanks alles, toch een bijzondere kerst van te maken. Dat gunnen we onze klanten van harte’, schrijven ze onder andere op een reactie. Wat vind jij?

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.