Home Lifestyle YAY: papierwarenhandel AVA lanceert ein-de-lijk een webshop en wij voorspellen nu al...

YAY: papierwarenhandel AVA lanceert ein-de-lijk een webshop en wij voorspellen nu al een lege bankrekening

Klanten zullen hun artikelen niet alleen thuis kunnen laten leveren, maar ze ook in een winkel naar keuze kunnen afhalen.

Hoera! Creabea’s hoeven voortaan niet langer uit hun luie zetel te komen om hun favoriete wenskaarten, briefpapier en feestartikelen te shoppen. Het aanbod van papierwarenhandel en feestexpert AVA is namelijk – eindelijk! – online verkrijgbaar. De Belgische keten lanceert vandaag maar liefst 3 webshops waar particulieren, bedrijven en horecaklanten hun gading kunnen vinden.

Wenskaarten, brief-, inpak- en cadeaupapier, feestartikelen, uitnodigingen, doopsuiker, knutselgerief, interieurdecoratie… The list goes on and on. Elke liefhebber van papierwaren weet: als je ‘t bij AVA niet vindt, vind je het nergens.

Creabea’s die hun luie zetel liever niet verlaten, kunnen sinds vandaag terecht in AVA’s online stationery heaven. De Belgische keten lanceert vandaag namelijk 3 gloednieuwe webshops: eentje voor particulieren, een voor bedrijven en een voor horecaklanten.

Digitale inhaalbeweging

Van 0 naar 3 webshops: van een digitale inhaalbeweging gesproken! Bestuurder Fay Van Weddingen licht toe. ‘De behoeften van particulieren, bedrijven en horecazaken overlappen elkaar vaak, maar de drie groepen hebben ook hun eigen, specifieke wensen‘, aldus Van Weddingen.

‘Om te garanderen dat ze snel en gemakkelijk vinden wat ze zoeken, hebben we drie aparte webshops gebouwd. We leggen andere accenten voor de verschillende doelgroepen, maar uiteraard kunnen ze in alle drie ons volledige assortiment online terugvinden.’

Offline promoties ook online aanwezig

Met de webshops wil AVA verder evolueren naar een hybride keten, waar de klassieke winkels en de webshop hand in hand gaan. Die moeten niet gewoon naast elkaar bestaan, maar elkaar net versterken. Zo zullen promoties in de winkel ook op de webshops gelden.

Fay Van Weddingen: ‘Klanten moeten de artikelen die ze online kopen niet alleen thuis geleverd krijgen, ze moeten die binnenkort ook in een winkel naar keuze kunnen afhalen. Dat hybride denken moet in heel onze organisatie en bij al onze medewerkers doordringen.’

Klanten zullen hun artikelen niet alleen thuis kunnen laten leveren, maar ze ook in een winkel naar keuze kunnen afhalen.

Samen met de digitale uitbreiding groeit ook de customer service. De klantendienst blijft op weekdagen voortaan tot 20u bereikbaar in plaats van tot 17u, en is vanaf nu ook op zaterdag bemand. Bovendien zullen klanten via online chat met hun vragen bij AVA terechtkunnen.

Fay Van Weddingen ziet de online toekomst van AVA alvast rooskleurig in. ‘We laten ons niet afschrikken of tegenhouden door doemberichten over bedrijven die wegtrekken of België links laten liggen. We zijn rotsvast overtuigd van de troeven die België heeft, voor AVA is het ook voor e-commerce de ideale uitvalsbasis.’

Ontdek de webshops van AVA op www.ava.be.

Nog meer leesvoer voor stationery lovers:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.