Home Lifestyle WINTERDIP: 7 manieren om die dip na de feestdagen te voorkomen

WINTERDIP: 7 manieren om die dip na de feestdagen te voorkomen

Zo vermijd je dat zwarte gat na nieuwjaar.

Heb jij een aangeboren liefde voor kerst? Dan gaat de euforie tijdens de kerstperiode waarschijnlijk gepaard met een flinke dip na de feestdagen, oftewel ‘post-christmas blues’. Geef niet toe aan die winterdip en maak het na de feestdagen net zo gezellig als ervoor, met deze 7 tips.

1. Kijk vooruit

Oud en nieuw komt er nog aan, maar dat wil niet zeggen dat je niet verder vooruit kan plannen. Voorkom dat zwarte gat na de feestdagen en plan nu al leuke activiteiten waarmee je de maand januari kan vullen. Een bezoekje aan de cinema, een citytripje in eigen land, een gezonde winterwandeling, … Ga naar buiten en zorg ervoor dat je altijd iets hebt om naar uit te kijken, ook al lijkt de feestvreugde na nieuwjaar voorbij.

2. Laat het los

We begrijpen het, die kerstboom en kerstversiering maakt je huiskamer zo gezellig en doet je terugdenken aan de mooie momenten tijdens kerst. Even zitten mijmeren mag, maar hou niet te lang vast aan die feestvreugde. Laat die kerstboom dus niet staan tot begin februari, maak er meteen werk van en aanvaard dat de feestdagen voorbij zijn. Die leuke kerstversiering kan perfect plaatsmaken voor andere gezellige, winterse decoratie.

3. Focus op je gezondheid

De overdaad tijdens de feestdagen eist zijn tol op je lichaam. Je hebt waarschijnlijk wat meer gegeten en gedronken dan je lichaam gewoon is, het spreekt voor zich dat je je daardoor wat minder goed in je vel voelt. Wees niet te streng voor jezelf en sta niet te lang stil bij wat je volgens jou niet had mogen doen, maar focus op wat je wél wil doen. Zoek lekkere, gezonde gerechtjes op en neem jezelf voor om de komende weken gezond en gebalanceerd te eten.

4. Maak werk van je goede voornemens

Zodra nieuwjaar voorbij is heb je geen excuus meer: tijd om werk te maken van die goede voornemens. Verlies de moed niet en bewijs jezelf dat je het deze keer wél kan. Met deze tips zet jij het nieuwe jaar beter dan ooit in.

5. Spreek af met vrienden

Je hebt je dosis familiemomenten nu wel even gehad, tijd om met vrienden af te spreken. Misschien heb je tijdens de feestdagen wel mensen terug gezien die je eigenlijk heel erg hebt gemist, maak dan meteen plannen om zo snel mogelijk opnieuw af te spreken. Een van de dingen die ons zo blij maken tijdens de feestdagen is veel sociaal contact, dus zet die goede gewoonte de komende maand gewoon voort.

6. Plan je budget

Heeft je stress of angstgevoel te maken met die financiële kater na de feestdagen? Neem dan even de tijd om je zaakjes op orde te brengen. Je de hele tijd druk maken bij iedere uitgave die je doet, heeft geen zin. Meet liever de schade op en maak een budgetplan op voor de komende maand(en). Lees hier meer over budgetplanning. Eens je het probleem hebt aangepakt zal je het makkelijker een plekje kunnen geven en kan je weer vol goede moed verder met het nieuwe jaar.

7. Kijk uit naar je zomervakantie

Januari is een grijze, koude periode. De beste manier om niet aan die somberheid toe te geven is vooruit denken aan de mooie tijd die komt: je zomervakantie. Moet je nog een bestemming kiezen en tickets boeken, doe het dan nu en gun jezelf wat afleiding. Staat de bestemming al vast? Verdiep je dan in de activiteiten die je ter plaatse kan doen.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.