Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© American Apparel

American Apparel choqueert met schaamhaar

Catherine Kosters
American Apparel is niet vies van wat controverse. Als de keten het nieuws niet haalt met expliciet seksuele reclamecampagnes, dan wel met schaamhaar op paspoppen. Say what? 

American ApparelJup, ter ere van Valentijn staan er in de etalage van verschillende American Apparel stores in New York paspoppen met een volle bos schaamhaar, die lustig onder de lingerie van het merk uit komt piepen. Ook de tepels van de poppen zijn extra, euh, pointy.

Het punt (pun intended) van de "realistische" mannequins is "iets nieuws en rauws toe te voegen aan wat verder gezien wordt als een romantische Hallmark-feestdag, door in te spelen op de lust die achter Valentijn schuilgaat," dixit visual manager van het label Dee Myles.

Op het internet en in de media lopen de reacties uiteen: sommigen roemen de stunt van American Apparel als een taboedoorbrekende feministische daadshock advertising of ronduit wansmakelijk.

Voor ons hòeven poppen met beharing niet per se, maar gewoon om de blikken op de gezichten van sommige mannen te kunnen zien, zouden we ja zeggen op een Europeanisering van de trend. 

Wie heeft er al meer zin in Valentijn gekregen?

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '