© Aviron Pictures

'Hero Fiennes-Tiffin is de belichaming van de bad boy uit onze stoutste dromen.'

REVIEW: ‘””After”” is vooral het stiekem warm krijgen van een sexy, maar veel te groen blaadje’

De poster alleen al toont waar ‘After’ rond draait: pure passie. ’50 Shades of Grey’-toestanden kregen we, ondanks de tig vergelijkingen die we op internet lazen, niet te zien. Maar gekus en geflikflooi was aanweziger dan ooit.

De jonge Tessa (Josephine Langford – zusje van ’13 Reasons Why’-actrice Katherine Langford) is ambitieus en vastberaden. Ze heeft haar toekomst helemaal uitgestippeld: studeren, een goede baan vinden en een gelukkig leventje leiden met haar perfecte vriend Noah (Dylan Arnold). Maar dan ontmoet ze Hardin (Hero Fiennes-Tiffin), een mysterieuze en sexy bad boy met een wreed kantje, een type waar ze normaal gesproken nooit op zou vallen. Toch verliest Tessa na hun kennismaking de controle over haar gevoelens en haar eens zo zekere leven. Lust, leugens, jaloezie… Is de relatie tussen Tessa en Hardin een destructief verhaal of ware liefde?

Wie hield er als tiener niet van om ‘ouderen’ passioneel te zien zoenen op het grote of kleine scherm? Wel, liefste liefhebbers, in ‘After’ wordt er heel wat afgekust. Maar nu we onze lippen zelf al meer dan eens op die van een ander drukten en andersom, betrappen we onszelf erop dat er in een film wel wat méér nodig is dan een zoen van drie seconden om nog iets te laten borrelen in onze onderbuik. En ‘After’, die film hééft dat sprankeltje meer.

‘After’ doet ons beseffen dat een stukje in elk van ons voor altijd bakvis zal blijven. En we geven toe dat Hero Fiennes-Tiffin daar niet in het minst iets mee te maken heeft.

De knappe verschijningen, het willen, maar niet mogen en uiteindelijk toch bezwijken, de bad boy die zó graag dat brave meisje voor zich wil winnen... Het is lang geleden dat we nog zó verlangden naar een filmrol als tijdens ‘After’. Tja... een stukje in elk van ons zal voor altijd bakvis blijven. En we geven toe dat Hero Fiennes-Tiffin daar niet in het minst iets mee te maken heeft. De acteur lijkt verdacht hard op de belichaming van de bad boy uit onze stoutste dromen. Doe er een paar jaar bij en hij kan ons krijgen!

Om héél erg eerlijk te zijn, voelden we ons net door dat leeftijdsverschil soms wel een beetje ‘vies’. Zo zitten loeren naar hitsige tieners die elkaar uitkleden en bepotelen, met zulke onzedige bezigheden vullen we onze dagen doorgaans niet. Maar bij ‘After’ moet je gewoon proberen te vergeten dat je naar ‘tieners’ – die trouwens door twee 21-jarigen vertolkt worden, oef – zit te kijken. En dan krijg je het automatisch bovengemiddeld warm van heel wat scènes.

De verhaallijn alleen al heeft alles in petto om je te doen blozen. Zo zagen we in lange tijd geen film meer waarin er zó werd opgebouwd naar dat ene moment. Om nog maar te zwijgen van Hardins ontblote, getatoeëerde bast... En dan spat de chemie tussen hoofdrolspelers Josephine Langford en Hero Fiennes-Tiffin ook nog eens van het scherm.

Eerlijk is eerlijk. Er zijn enkele clichématige scènes in de film die onze ogen een enkele keer bíjna richting hemel deden draaien, maar een mens mag er ook af en toe aan herinnerd worden dat het ‘maar cinema’ is, natuurlijk. Dus uiteraard zien we die dingen maar al te graag door de vingers. ‘After’ is dé film voor wie zin heeft in een sexy avondje. Het allerleukste nieuws? Deze film is de verfilming van de eerste in een serie van vier boeken. We hopen vurig dat de drie andere boeken in de toekomst ook een eigen film krijgen...

De film verschijnt bij ons vanaf woensdag 17 april in de zalen.

' ' ' '