Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Frederik De Swaef

'Het stoorde mij dan ook dat de finalisten van 'De Mol' tijdens de laatste proef automatisch de meisjes selecteerden voor de taalopdracht en de jongens voor de wiskundeopdracht.'

COLUMN: ‘Gelijke behandeling wil niet zeggen dat er geen verschillen zijn’

Elke week geeft Frederik je een inkijk in zijn leven als jonge vader, echtgenoot en hoofdredacteur van Flair.

Liefste lezeressen,

 

Bij Flair zijn wij voor een volledig gelijke behandeling van mannen en vrouwen in onze maatschappij. Dat was al mijn overtuiging, maar door hier te werken ben ik er nog meer van doordrongen. Zo trek ik dat soms tot in het absurde door en laat Toots al eens in een roze rompertje naar de crèche vertrekken.

Onlangs was baby Vic op bezoek. Millie en Vic kregen een bal. Vic begon er spontaan tegen te schoppen, terwijl Millie de bal met haar handen vastpakte en ermee rondliep.

Het stoorde mij dan ook dat de finalisten van 'De Mol' tijdens de laatste proef automatisch de meisjes selecteerden voor de taalopdracht en de jongens voor de wiskundeopdracht. Er werd zelfs niet gevraagd aan de kinderen wie waar goed in was. Anderzijds merk je natuurlijk dat gelijke behandeling niet wil zeggen dat er geen verschillen zijn tussen meisjes en jongens. Voetbal is een mooi voorbeeld. Onlangs was baby Vic op bezoek. Millie en Vic kregen een bal. Vic begon er spontaan tegen te schoppen, terwijl Millie de bal met haar handen vastpakte en ermee rondliep. Een anekdote, maar het valt op dat wel meer babyjongens anders omgaan met een bal dan babymeisjes. Dat wil niet zeggen dat ik er plots voor ben hen anders te behandelen. Laat ze maar gelijke kansen krijgen, iedereen een bal. En lang leve de verschillen, iedereen mag ermee doen wat hij/zij wil.

 

Handtekening Frederik

 

 

 

 

 

 

Volg Frederik ook op Twitter en Instagram.

 

 

Lees ook de andere columns van onze hoofdredacteur:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' '