taboe
© Eén

De komiek trekt op met Bart (36), Elise (33), Steven (31) en Valerie (32) die alle vier autismespectrumstoornis (ASS) hebben.

PREVIEW: Philippe Geubels in pittigste aflevering tot nu toe in nieuw seizoen ‘Taboe’

Komende zondag gaat het tweede seizoen van ‘Taboe’ van start op Eén. In de eerste aflevering trekt Philippe Geubels op met mensen met autismespectrumstoornis. In een preview zie je hoe dat niet altijd zo vlotjes verloopt.

In het nieuwe seizoen van ‘Taboe‘ lacht Philippe Geubels opnieuw met mensen waarmee je eigenlijk ‘niet mag lachen’, maar dat met de beste bedoelingen: taboes doorbreken. In de eerste aflevering nodigt de komiek Bart (36), Elise (33), Steven (31) en Valerie (32) uit die alle vier autismespectrumstoornis (ASS) hebben. Hij leert ze beter kennen aan de hand van doodeerlijke gesprekken en giet zijn ervaringen nadien in een comedyshow die hij opvoert in een zaal vol lotgenoten van zijn nieuwe vrienden.

Moeilijk publiek

Het is misschien de pittigste aflevering die Philippe tot nu maakte. ‘Het is nog nooit voorgevallen dat iemand beledigd was met een mop die ik maakte, maar ik merkte bijvoorbeeld in dit seizoen wel dat de mensen met autisme een heel moeilijk publiek waren‘, vertelde hij eerder aan ons. ‘Zij denken anders en hebben een ander gevoel voor humor, dus comedy maken voor hen was een hele uitdaging.’

Ook tijdens de uitstappen zorgden kleine wijzigingen in het programma voor boeiende gesprekken. Zo neemt Philippe een andere weg dan voorzien naar het Euro Space Center, en dat gaat niet onopgemerkt voorbij aan zijn gasten. Hij weet ook niet of er een gids ter plekke zal zijn om hen rond te leiden en die onwetendheid neemt de groep niet echt in dank af. Gelukkig blijft de sfeer er goed inzitten, mede door de mopjes van Philippe.

Je kan ‘Taboe’ komende zondag, 26 december, om 20u05 zien op Eén.

Nog meer leuks op de buis:

' ' ' '