Camille Liefde voor Muziek

Ook de startdatum van het nieuwe seizoen wordt eindelijk prijsgegeven.

PREVIEW: Camille betovert met cover van 2 Fabiola in ‘Liefde voor Muziek’

Annelies Hart

We kijken er al een tijdje naar uit, maar eindelijk is er meer duidelijkheid over: het nieuwe seizoen van ‘Liefde voor Muziek’. Vandaag werd niet alleen bekendgemaakt wanneer we opnieuw van het prachtige programma kunnen genieten, maar kregen we ook een eerste voorsmaakje. Camille, die net nog ‘The Masked Singer’ won, smeet zich namelijk op een dancenummer van 2 Fabiola en maakte er een intieme maar krachtige ballade van.

Het is weer tijd voor veel muziek en vooral veel liefde, want ‘Liefde voor Muziek’ trapt op maandag 4 april een nieuw seizoen af. Deze keer is het de beurt aan Davina Michelle, Pat Krimson & Loredana van 2 Fabiola, Suzan & Freek, Margriet Hermans, Koen Buyse van Zornik, Camille en Ozark Henry om te ontroeren met de mooiste, tofste en origineelste covers van elkaars nummers.

Voor dit seizoen trokken de deelnemers naar Cap D’Agde in Zuid-Frankrijk, waar ze omgeven door zon, zee, strand, kaas en wijn, hun muzikale creativiteit de vrije loop konden laten. De unieke covers die uit de reis voortkomen delen ze met elkaar en de wereld vanuit Maison Nolly Prat Marseillan, aan de oevers van de Thau-lagune in de schilderachtige haven.

Uit de comfortzone

Als er één iets is dat we gewend zijn van ‘Liefde voor Muziek’, dan is het dat de artiesten uit hun comfortzone treden om de muziek van hun medeartiesten te eren. Zo wagen Pat Krimson & Loredana van 2 Fabiola zich aan een broze en intieme song van Suzan & Freek, geeft Zornik zijn eigen interpretatie aan een nummer van Margriet Hermans en neemt Ozark Henry een Camille-hit onder handen.

Camille zelf voorziet ons nu al van een voorproefje, want haar versie van ‘Lift U Up’, de dance hit van 2 Fabiola, staat nu al online. Pat Krimson en Loredana kunnen alvast hun oren niet geloven wanneer ze horen wat de 20-jarige zangeres met hun nummer heeft gedaan. Een echt kippenvelmoment dat zonder twijfel de toon zet voor alweer een mooi seizoen.

Je kan ‘Liefde voor Muziek’ vanaf maandag 4 april om 20u40 kijken bij VTM.

' ' ' '