Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© erste group

Zorgverlener Marie doet er alles aan om opnieuw een glimlach te toveren op het gezicht van rusthuisbewoner Edgard.

Kerstreclame over eenzaamheid tijdens de coronacrisis doet ons een traantje wegpinken

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

De bank Erste Group maakte dit jaar opnieuw de allermooiste video voor Kerstmis. Voormalig componist Edgar verliest beetje bij beetje zijn gehoor en zo ook het plezier in het leven. Zorgverlener Marie doet er alles aan om hem opnieuw te doen glimlachen.


In de aanloop naar de gezelligste feestdag van het jaar, Kerstmis, pakken tal van winkels en bedrijven uit met indrukwekkende reclamespots. Erste Group, een Weense bank, is daar een mooi voorbeeld van. Het lanceerde voor het derde jaar op rij een prachtige kerstreclame met een nog mooiere boodschap. Het filmpje werd opnieuw gemaakt door Kyra & Constantin. We hadden het in 2020 allemaal moeilijk door het coronavirus dat al onze plannen in het water deed vallen. Reizen werden geannuleerd, feestjes en festivals konden niet doorgaan en het ergste van allemaal: we mochten onze familie en vrienden plots niet meer onbeperkt zien. Vooral de grootouders die in woonzorgcentra zitten, hadden en hebben het ontzettend zwaar. Zij mochten lang geen bezoek ontvangen en nu nog is het aantal familieleden dat zij mogen zien enorm beperkt. De kerstreclame speelt daarop in en zet de zorgverleners, die volledig terecht onze nieuwe superhelden werden, centraal.

Eenzaamheid en isolatie


Zorgverlener Marie ziet dat een van de rusthuisbewoners Edgard, een voormalige pianocomponist, beetje bij beetje zijn gehoor verliest en daarmee ook het plezier in het leven. Hij weigert zijn hoorapparaat te dragen en zondert zich af van de anderen. Ze weigert hem te zien wegkwijnen en doet er alles aan om opnieuw een glimlach op zijn gezicht te toveren. Hoe ze daarin slaagt? Om dat te weten te komen, moet je naar onderstaand filmpje kijken!

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Het moraal van het verhaal is ook dit jaar: liefde overwint alles. ‘De pandemie zorgt voor eenzaamheid en isolatie’ aldus Martin Radjaby-Rasset van Erste Group. ‘Helaas zal dit ook deze kerst het geval zijn, wanneer we normaal gezien net omringd worden door onze vrienden en familie. Wij willen tonen dat je er moet zijn voor elkaar. Zeker in deze moeilijke tijden.’

De vorige twee jaren waren het schattige beestjes die ons hart deden smelten. In 2019 wilde bijtje Hanna leren vliegen en in 2018 deed egel Henry er alles aan om nieuwe vriendjes te maken. Die kerstreclames gingen beiden viraal en werden miljoenen keren bekeken.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '