Home Body & Mind Plattebuiktips

Plattebuiktips

Nieuwe lente, platte huik

 Ola, na een tijdje van zwaar doorzakken en/of  feesten met vrienden of familie, durft er iets uit te puilen boven de rand van je jeans of lievelingsrokje. Begin vandaag nog met een actieplan. Eet je buik strak en volg de plattebuiktips van Kelly, Inne en Leny.  

 EET JE BUIK STRAK
De juiste voeding kan je helpen je buik platter te krijgen. De do’s en don’ts

Do’s
-Eet vezelrijke voeding als groenten en fruit, maar altijd in combinatie met veel water: zo’n twee liter per dag. Als je onvoldoende drinkt, heb je evengoed een opgeblazen gevoel.
Sprenkel citroensap over je gerechten of drink water met citroen voor je maaltijden. Hét geheim van een goede vertering.
-Gefermenteerde zuivelproducten als yoghurt en karnemelk bevatten melkzuurbacteriën die helpen de darmfl ora in evenwicht te houden en het opgeblazen gevoel te verminderen.
Spreid je maaltijden: drie hoofdmaaltijden per dag aangevuld met een paar tussendoortjes als fruit of yoghurt. Zo leert je lichaam
het bloedsuikerniveau beter te controleren. Het gevolg? Een betere vetverbranding en de kans dat je te veel eet tijdens één van je hoofdmaaltijden, wordt aanzienlijk kleiner.

Don’ts
-Met te veel alcohol kweek je de befaamde bierbuik.
-Frisdranken bevatten massa’s suiker.
-Wees matig met (koe)melk, want die verteert niet vlot.
-‘s Avonds eet je beter niet laat of te zwaar. Tenslotte verbruik je dan niet veel energie meer. Gevolg: je zet het voedsel sneller om
in vetten op de buikzone. Eet minstens 3 uur voor het slapengaan.

Plattebuiktips van lezeressen
Innes tips:
-Ga languit op je rug liggen en probeer je voeten zo lang mogelijk een paar centimeter boven de grond te houden.
-Let op je houding tijdens het zwemmen. Span je buikspieren aan zodat je niet in, maar óp het water zwemt.
-Kies in plaats van gewone pasta en rijst voor de volkorenvariant.
-Vul aan met veel groenten en fruit.

Kelly’s tips:
-Ook in een wachtrij kun je je buikspieren trainen. Span ze voortdurend aan en laat weer los.
-Thuis oefenen? Ga op een stoel zitten en kantel je bekken naar voren en naar achteren.
-Met touwtjespringen train je je hele lichaam, dus ook je buikspieren.

Leny’s tips:
-Doe je sit-ups met je benen in een hoek van 90°, bijvoorbeeld door ze op een grote zitbal te leggen.
-Op de powerplate zijn sit-ups nog effectiever. In amper een minuutje doe je een intensieve buikwork-out.
-Drink elke dag 1 liter water en 1 liter groene thee. Van frisdranken zwelt je buik op.