Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

MUST FOLLOW: Regula Ysewijn: ‘Heb ik vandaag zin om een appel te fotograferen of mijn mooie schoenen, dan doe ik dat gewoon, I don’t give a s***’

Must Follow van deze week is  Regula Ysewijn (@missfoodwise).

Volg Regula als

• je een foodie bent die eens iets anders wil dan de felbelichte, heldere foodfotografie

• je graag de geschiedenis wil kennen achter de Britse en andere cuisine

• je niets liever doet dan af en toe in Groot-Brittannië te vertoeven
 

De online stijl van Regula

• Ze maakt haar foodfoto’s bij voorkeur op een donkere ondergrond en enkel met behulp van natuurlijk licht.

• Bekijk goed de borden, messen, kopjes en keukentools: op-en-top Brits en vaak het resultaat van jarenlange zoektochten.

• Foodfoto’s wisselt Regula af met datgene wat eenvoudigweg tijdens haar werkreizen haar pad kruist: een mooi gebouw, het Britse platteland, een oud café.

 

Geen influencer

‘Beschouw me zeker niet als een influencer. Instagram is voor mij een uitloper van mijn job als culinair fotograaf en auteur van boeken als Pride and Pudding en Authentieke Belgische cafés. Mocht ik instagrammen volgens de regeltjes van de kunst, zou ik voor een consistente inhoud en stijl kiezen. Die is er wel in mijn foodfoto’s, maar niet in al mijn posts. Heb ik vandaag zin om een appel te fotograferen of mijn mooie schoenen, dan doe ik dat gewoon, I don’t give a s*** (lacht).’
 

Must Follow: Regula Ysewijn

Must Follow: Regula YsewijnOok de
grafische
talenten van
Regula’s man
@brunovergauwen
halen
af en toe haar
Instagram, zoals
dit verjaardagscadeau.

Must Follow: Regula Ysewijn

Must Follow: Regula YsewijnTegenover de eettafel bij Regula’s ouders hing een
Vlaams stilleven in het typische clair-obscur. Nog
altijd is dat de inspiratiebron voor haar fotografiestijl.

Must Follow: Regula Ysewijn

Must Follow: Regula YsewijnRegula’s boeken. (Regula wil het niet in de kijker
zetten, maar wij wel: dit is zomaar even een repost
van Jamie Oliver, die haar ooit zijn favoriete blogster
noemde!)

Witte zwanen, zwarte zwanen

‘Het grootste aantal volgers heb ik in Groot-Brittannië. Ik blog al lang over de Britse keuken, de geschiedenis van de gerechten, over hoe lekker haggis en Bakewell pudding zijn. Mijn liefde voor Groot-Brittannië en zijn keuken stamt al uit mijn kindertijd. Het begon met het liedje Witte zwanen, zwarte zwanen, wie gaat er mee naar Engeland varen. Verkeerdelijk verstond ik het als “engelland”: wat een plek moest dat zijn! Mijn fascinatie sloeg over op mijn ouders. Vanaf mijn negende trokken we er elk jaar naartoe. Mijn mama stippelde telkens een andere route uit, geïnspireerd op een historisch thema zoals “in de voetstappen van koning Arthur”. Heel fascinerend.’
 

Britse bodem

‘Als culinair fotograaf vertoef ik wekelijks op Britse bodem. Een van mijn opdrachtgevers is de Londense Borough Market. Bloggen hou ik voor in mijn vrije uren. Schrijf ik een blogpost, dan doe ik het enkel als ik iets te zeggen heb en onderbouw ik het met de nodige research. Ik wil content brengen die gelijkwaardig is aan een artikel uit een goedgemaakt magazine. Gesponsorde posts zijn uitgesloten. Slechts heel af en toe zal ik over een product schrijven, maar dan écht alleen omdat ik er met hart en ziel achter sta. Zo schrijf ik met plezier over een coöperatief van boerderijen dat een biologisch en ecologisch alternatief aanbiedt voor vlees uit de intensieve veeteelt. Op die manier wil ik mensen laten nadenken over waar hun voeding vandaan komt.’

 

Regula volgt:

Giulia Scarpaleggia van @ julskitchen: ‘Ze is Italiaanse, een van mijn boezemvriendinnen en ook schrijfster van kookboeken. Geregeld organiseren we samen workshops over food photography en styling in Italië.’

@Aaronhorkey: ‘Een kunstenaar wiens werk ik leerde kennen via mijn man. Er hangen enkele illustraties van hem in huis.’

@loesenkrikke: ‘Mijn favoriete chefs, die elk seizoen een pop-uprestaurant openen in Antwerpen.’

 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '